Evertozan.blogg.se

I'd rather die on my feet, than live on my knees

VIT JUL

Publicerad 2015-11-27 01:52:00 i Allmänt,

Jag är en stark förespråkare av kampanjen som heter Vit Jul. Alltför många barn & unga firar jul med människor som är lite för alkoholpåverkade. Många spenderar sina liv med folk som tar alkoholen för långt. Jag vill ju såklart att alla ska leva ett nyktert liv, eller iaf lära sig dricka med måtta!
Därför har jag gjort mitt till detta & skrivit under på att jag ska fira en vit jul, dvs att jag avstår från alkohol under julhelgen. Nu är ju jag nykter i allmänhet så det kommer inte bli svårt för mig. Men vissa andra jag känner som skrivit under detta kommer det vara lite svårare för, vilket jag helt förstår.
Men samtidigt tänker jag lite så som ni alltid hör, om man inte kan ha kul med sina kompisar när man är nykter utan måste bli full & pressas av grupptrycket för att ha kul är det dags att byta kompisar.

Gå in på denna länk www.vitjul.se (om det nu blir en länk, annars bara skriv vitjul.se så kommer du rätt) fyll i eran mail & erat förnamn & skriv under för att du & dina barn får en jul fri från alkohol.
Mvh

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Evert

Här får ni följa mitt någorlunda stillsamma liv i målet mot körkort, montéryttare, tränare, egen häst & hund. Undrar ni något så får ni gärna höra av er!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela