Evertozan.blogg.se

I'd rather die on my feet, than live on my knees

APL, licens, körning mm

Publicerad 2015-09-09 23:21:00 i Allmänt,

Har hänt jävligt mycket sedan vi sågs sist!
UNF har dragit igång på full växel! Disco nu på fredag & värvning planerad inom kort! Ovanpå detta träffar på måndagar, & torsdagar.
Licensen har kommit igång igen, jag ska vara med & komplettera några gånger då jag missade lite i våras. Fick dock ingen häst vad jag vet ännu till denna licens, men det är bara att ta nya tag nästa vecka!
Körningen går bättre & bättre, ska köra halkbanan den 8 okt, ser fram emot det! Har även körlektion imorgon som jag hoppas ska gå bättre än sist, ovan med turbo & 6 växlar + back..
APLen är klar nu, så skolan har kört igång igen, både skönt & tröttande! Har fått ny passhäst, T.X.Almabell, brunt sto på 8 år med humör så det räcker & blir över.. Hon var ute på rymmen tsm med Lina Queen i förra veckan så hon är lite svullen ena bak, men red ut i måndags. Inga tussar, korta läder, montésadel, plastband i skogen + övertaggad häst = många pauser, oväntade ryck, hopp & skutt + stegringar så hon höll på att slå över.. Gick bra efter ett tag iaf! När hon insåg att jag inte gav mig protesterade hon lite & gick sedan mer eller mindre framåt hela vägen hem igen!
Var idag iväg på bågskytte, fick veta att jag skjutit med "fel öga" hela tiden när jag använt våran båge i stugan. Jag är tydligen vänsterskytt.. Pinsamt, med där från UNF var även Varbäck & Patrik, som dragit med oss efter mycket tjat. Gick dock på det stora hela mycket bättre än väntat! Prickade mitten när jag siktade 2-3 decimeter till vänster... Efteråt gick jag & Varbäck genom hela Falun till MAX & käkade innan jag tog bussen hem & hans mor kom & hämtade honom. Patrik gick till bussen efter bara en timma på skyttet. Jävligt kul var det iaf! Ska nog börja gå på onsdagar nu tror jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Evert

Här får ni följa mitt någorlunda stillsamma liv i målet mot körkort, montéryttare, tränare, egen häst & hund. Undrar ni något så får ni gärna höra av er!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela