Evertozan.blogg.se

I'd rather die on my feet, than live on my knees

Stolt över dig bäste!

Publicerad 2015-09-16 23:14:12 i Allmänt,

Gick in på fb med inställningen att livet var mer eller mindre jobbigt, så fick jag se att bäste syster räddat livet på en kattstackare! Detta skrev jag då istället på fejjan; 
"Jag hade tänkt skriva en post & klaga om hur man aldrig ska skjuta pilbåge dagen efter att de tagit x antal stickningar i händer & armar utan att få någe blod då det bultar & en känner sig handlingsförlamad emellanåt när en tappar saker osv. Tänkte även inkludera hur rolig min kväll blivit ändå tack vare Patrik& folk på stan som säger & gör saker som inte ingår i den "normala lådan".
Men så ser jag hur bäste syster & livsglädjen Emma Jansson räddat livet på en katt efter att ha klivit på fel buss & fått vänta 1.5h på nästa mot Bjursås med endast 2% batteri kvar på mobilen. Tänk om alla kunde se det positiva i väntan, tänk om alla kunde ha den handlingskraften!
Hur många av er som läser detta hade ens sett åt kattstackaren? Inte jag iaf, jag hade varit fullt upptagen i den mobila världen så jag hade inte sett den magre lille stackaren. Om ni nu hade sett den, hade ni reagerat på att den var mager & i behov av livsavgörande hjälp? Eller hade ni sett åt den & tänkt att det bara var ännu ett sattyg som springer runt & skiter i sandlådorna för era barn? 
Inte bäste Ems, hon såg inte sin mobil, hon såg ett liv i nöd, tog sig tiden att få fatt på den, bära den till djurhuset på skolan & ge den sin efterlängtade föda. Nu är den antingen påväg till eller redan på ett katthem & får den vård den sedan länge behövt! Hade hon hunnit på rätt buss eller haft en mobil som håller batteriet som den skulle hade katten kanske varit död nu, eller imorgon.
För er kanske en katt mer eller mindre inte gör så stor skillnad, men för katten är det skillnad på liv eller död.
Livet är mer än bara mobiler, klagomål på vad vi inte har & vad de har, livet är mer än bara sitt ego. Livet handlar om andras liv & deras lika värde. Vill du vara i den situationen? Nej? Gör något åt det då, jag lovar att den gången du hamnar i knipa vill du att någon ska hjälpa dig. Det är just vad Ems gjorde idag, hjälpte ett liv i kris.
Tack syster att du är så engagerad i det du gör & faktiskt tar tag i saker när du får dem kastade på dig! Ses imorgon varesig du vill eller ej! <3"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Evert

Här får ni följa mitt någorlunda stillsamma liv i målet mot körkort, montéryttare, tränare, egen häst & hund. Undrar ni något så får ni gärna höra av er!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela